Harcamalarınız size puan olarak geri dönsün!

Kazanç Oranınız:1,00 = 2Puanlar

INFLUENCER MARKETING – Hatırlı Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi

101,25

Mevcut sürüm:: Stokta yok Stok kodu: NBL9786057302915 Kategoriler:

Açıklama

Influencer marketing veya hatırlı pazarlama olarak tanımlanan kavram, son dönemde işletmelerce yoğun olarak kullanılmaya başlayan medyatik bir pazarlama yöntemi olmuş; bu yolla farklı tüketici kesimlerinin en azından bir kez satın alma ve ürünü test etme yönünde etkilenmesi amaçlanmaktadır. Bilinirliği yüksek ve akılda kalacak objeler ve senaryolar kullanılarak pazarlanan mal ve hizmeti tanıtmakta başarı hedeflenmektedir. Bu uygulamada hatırlı obje olarak; sosyal medya ortamında çok sayıda takipçisi bulunan saygın, ünlü, konusunda uzman ve medyada fenomen kişiler öne çıkarılmaktadır. Kullandıkları ürünlere ilişkin deneyimlerinin paylaşıldığı video ve reklamlardan yararlanarak tüketicilerin ve ihtiyaç sahiplerinin satın alma ve ulaşma kararları kolayca etkilenebilmektedir. Dolayısıyla ürün ve hizmet pazarlayan işletmelerin pazarlama tekniklerinde, hatırlı pazarlama uygulamalarında, bilimsel ve pratik açıdan uyması gerekli hususları da iyi bilip değerlendirmesi gerekir. Bu çalışmada, “hatırlı pazarlama” yöntemlerinin tüketicinin tutum ve davranışları üzerindeki etkileri; 18 yaş üstü 489 denekli sosyo-demografik yapı da dikkate alınarak detaylı bir anket çalışması YouTube’da demonstrasyon uygulaması ile detaylandırılıp incelenmiş, sonuçları bilimsel ve pratik açıdan değerlendirilerek elde edilen sonuçlar; ülkemiz işletmeciliğine önemli bir katkı sağlayacağı öngörüsüyle kitaplaştırılarak kamuoyuna sunulmuştur. Çalışma, üç bölümden oluşmakta olup, ilk bölümde, tüketicilerin genel satın alma davranışları ve bu davranışa etki eden faktörler; ikinci bölümde geleneksel pazarlama anlayışından dijital pazarlamaya geçiş süreci ve hatırlı pazarlama kavramı irdelenmiş, tüketici davranışları üzerindeki etkileri ayrıntılarıyla ortaya konmuştur. Üçüncü ve son bölümünde ise hatırlı pazarlama yönteminin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkileri örnek bir uygulama ile incelenmiştir. Sonuç olarak, yapılan çalışma ile tüketicilerin satın alma davranışlarının nasıl şekillendiği ve hatırlı pazarlama ya da influencer marketing stratejileri kapsamında başta YouTube ve Instagram olmak üzere günlük hayatta geniş bir kitle tarafından yaygın olarak kullanılan sosyal medya uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarında oldukça etkili olduğu ortaya konulmuştur. Çalışmada elde edilen bulgulardan yola çıkılarak; hatırlı pazarlama açısından belirlenen tespitlerin, ürün tanıtımı içeren video veya reklamların hazırlanmasına yönelik olarak, etik mülahazalarda dikkate alınarak, sosyo-demografik açıdan iyi bir planlama yapılması, detaylı ve kaliteli içerik oluşturulması hususlarında bir farkındalık yaratacağı kanaatine varılmıştır. Küreselleşen günümüz dünyasında, özellikle Z kuşağı olarak tanımlanan ve toplumda giderek daha fazla tüketici rolünü üstlenen gençlerin, önemli bir sosyal ağ ortamı olduğu düşünülerek, geliştirilecek ürün pazarlama stratejilerinde olumlu yönde istifade edilebileceği anlaşılmıştır. Genel bir değerlendirme ile bu çalışmanın bilimsel ve uygulama pratikleri, pazarlama tekniklerine katkı sağlayarak işletmelerimize yol gösterici olabilecektir.

Ek bilgi

ISBN

9786057302915

Yayınevi

Yazar

,

Sayfa

164

Basım Tarihi

2022, Eylül

Kağıt

1. Hamur

Bibliyotek: Kitap Tutkunlarının Güvenilir Adresi

Bibliyotek, edebiyat dünyasının zengin ve çeşitli yelpazesini, seçkin yayınevleriyle işbirliği içinde siz değerli okurlarımıza sunmaktan gurur duyar. Kitap severlerin beklentilerini en üst düzeyde karşılamak adına sürekli gelişen ve yenilenen bir hizmet anlayışıyla hareket ediyoruz.

Stok Bilgisi ve Ürün Tedarik Süreci

Web sitemizdeki ürünlerimiz, birçok satış kanalıyla doğrudan entegre bir sistem üzerinden yönetilmektedir. Bu nedenle, sitemizde belirli bir stok bilgisi görüntülenmemektedir. Eğer aradığınız ürün tedarikçi firmamızda mevcut veya stoklarımızda bulunuyorsa, sitemiz üzerinden satın alabilirsiniz. Firmaların yanlış stok bilgilendirmesinden dolayı iptal edilen siparişleriniz için tarafınıza bilgilendirme yapılarak ücret iadeniz gerçekleştirilecektir.

Ön Satıştaki Ürünler Hakkında

Ön satışta olan ürünlerimizin detayları ve çıkış tarihleri, web sitemizde ürün sayfalarında belirtilmektedir. Eğer siparişinize bir ön satış ürünü eklemişseniz, tüm siparişiniz, bu ürünün çıkış tarihinden sonra gönderilecektir. Parçalı gönderim yapmadığımız için, siparişlerinizin tamamını bir arada teslim ediyoruz.

Tedarik Süreci ve Süreleri

Bibliyotek olarak, binlerce kitaptan oluşan geniş bir envantere sahibiz. Ancak, bazı özel veya daha az talep gören kitaplar, doğrudan yayınevleri veya tedarikçi firmalardan temin edilmektedir. Tedarik süreci, kitabın yayınevi veya tedarikçiye göre değişkenlik gösterebilir ve genellikle 3 ila 10 iş günü arasında sürmektedir. Siparişinizde tedarik aşamasında olan bir ürün varsa, bu ürünün tedarik süreci tamamlandığında tüm siparişiniz kargoya verilecektir.

Kargo Süreci

Tedarik süreci tamamlanan ürünler, 2 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir. Hızlı ve güvenilir kargo hizmetimizle, kitaplarınız en kısa sürede kapınıza ulaşacaktır.

Bibliyotek, kitap tutkunları için kesintisiz ve kaliteli bir okuma deneyimi sunmayı hedefliyor. Sizlerle edebiyatın büyülü dünyasında buluşmak için sabırsızlanıyoruz.

Ürün bilgilendirme sayfasındaki hataları aşağıdaki form aracılığıyla bildirebilirsiniz.