PAZARLAMAYA PSİKOLOJİK BİR YAKLAŞIM – Çıpalama ile Tüketici Manipülasyonu Üzerine Deneysel Bir Araştırma
₺130,00
- Açıklama
- Ek bilgi
- Tedarik ve Kargo Süreci
- Hata Bildir
Açıklama
Günümüz ekonomisinde kamu sektöründen sonra en fazla harcama yapılan alan pazarlamadır ve bir spor karşılaşmasında verilen reklam maliyetleri Dünya Savaşlarını aşmış durumdadır (Ries & Trout, 2020). Söyleşine yüksek bir maliyetse pazarlamanın her alanında uzmanlaşmayı bir zorunluluk haline getirmiştir. Yeni nesil pazarlama pratiğinde ise markalar artık ürünler ve pazar payları için değil, tüketicilerin zihinleri için rekabet etmektedir. Yani pazarlama dendiğinde ürün yerine tüketici algısı, pazar yerine tüketici zihni anlaşılmalıdır. Başka bir ifade ile günümüz pazarlaması tüketici algılarını yönetme uygulamaları olarak kabul edilmelidir.Bu çalışmada Nobel Ekonomi Ödül’ü sahibi Çıpalama Teorisi’nin mağazalarda tüketicileri bir manipülasyon aracı olarak kullanımı deneysel bir araştırma ile incelenmiştir. Yapılan deneyde tüketicileri manipüle eden bir mağaza tasarlanmış ve tüketicilerden aynı ürünlere fiyat biçmeleri istenmiştir. Sonuçlarsa hem tüketiciler hem de markalar için oldukça çarpıcıdır. Aynı ürünler olmasına rağmen çıpalama manipülasyonuna maruz kalan deney grubu, çıpalamaya maruz kalmayan kontrol grubuna göre aynı ürünlere %390,31 daha yüksek bir fiyat biçmiştir. Bu da bulguların hem tüketiciler hem de markalar için büyük önem arz ettiğini göstermektedir. Ancak tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacı taşıyan çalışmamızın en büyük umudu tüketirken tükenmek yerine daha yaşanabilir bir ekonomi anlayışına katkıda bulunmaktır.Daha yaşanabilir ekonomi ve daha da önemlisi doğa umuduyla…
Ek bilgi
ISBN | 9786057302908 |
---|---|
Yayınevi | |
Yazar | |
Sayfa | 194 |
Basım Tarihi | 2022, Eylül |
Kağıt | 1. Hamur |
Bibliyotek: Kitap Tutkunlarının Güvenilir Adresi
Bibliyotek, edebiyat dünyasının zengin ve çeşitli yelpazesini, seçkin yayınevleriyle işbirliği içinde siz değerli okurlarımıza sunmaktan gurur duyar. Kitap severlerin beklentilerini en üst düzeyde karşılamak adına sürekli gelişen ve yenilenen bir hizmet anlayışıyla hareket ediyoruz.
Stok Bilgisi ve Ürün Tedarik Süreci
Web sitemizdeki ürünlerimiz, birçok satış kanalıyla doğrudan entegre bir sistem üzerinden yönetilmektedir. Bu nedenle, sitemizde belirli bir stok bilgisi görüntülenmemektedir. Eğer aradığınız ürün tedarikçi firmamızda mevcut veya stoklarımızda bulunuyorsa, sitemiz üzerinden satın alabilirsiniz. Firmaların yanlış stok bilgilendirmesinden dolayı iptal edilen siparişleriniz için tarafınıza bilgilendirme yapılarak ücret iadeniz gerçekleştirilecektir.
Ön Satıştaki Ürünler Hakkında
Ön satışta olan ürünlerimizin detayları ve çıkış tarihleri, web sitemizde ürün sayfalarında belirtilmektedir. Eğer siparişinize bir ön satış ürünü eklemişseniz, tüm siparişiniz, bu ürünün çıkış tarihinden sonra gönderilecektir. Parçalı gönderim yapmadığımız için, siparişlerinizin tamamını bir arada teslim ediyoruz.
Tedarik Süreci ve Süreleri
Bibliyotek olarak, binlerce kitaptan oluşan geniş bir envantere sahibiz. Ancak, bazı özel veya daha az talep gören kitaplar, doğrudan yayınevleri veya tedarikçi firmalardan temin edilmektedir. Tedarik süreci, kitabın yayınevi veya tedarikçiye göre değişkenlik gösterebilir ve genellikle 3 ila 10 iş günü arasında sürmektedir. Siparişinizde tedarik aşamasında olan bir ürün varsa, bu ürünün tedarik süreci tamamlandığında tüm siparişiniz kargoya verilecektir.
Kargo Süreci
Tedarik süreci tamamlanan ürünler, 2 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir. Hızlı ve güvenilir kargo hizmetimizle, kitaplarınız en kısa sürede kapınıza ulaşacaktır.
Bibliyotek, kitap tutkunları için kesintisiz ve kaliteli bir okuma deneyimi sunmayı hedefliyor. Sizlerle edebiyatın büyülü dünyasında buluşmak için sabırsızlanıyoruz.
Ürün bilgilendirme sayfasındaki hataları aşağıdaki form aracılığıyla bildirebilirsiniz.