-
Klasik
Karanlığın Günü – K.Kapak (Modern T.E.K)
Karanlığın Günü“Leylâ Erbil, edebiyatımızın tahtındadır, başımızın tacıdır. O, ‘Tuhaf Bir Kadın’… ‘Karanlığın Günü’nü aydınlattı. En güzel ‘Mektup Aşkları’nı yazdı. ‘Eski Sevgili’leri yeniden âşık ettdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Karanlığın Günü – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Karanlığın Günü – Sert Kapak“Leylâ Erbil, edebiyatımızın tahtındadır, başımızın tacıdır. O, ‘Tuhaf Bir Kadın’… ‘Karanlığın Günü’nü aydınlattı. En güzel ‘Mektup Aşkları’nı yazdı. ‘Eski Sevgili’leri yendevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ben Sana Mecburum (K. Kapak) (Modern T.E.K)
Ben Sana MecburumBizi en ince yerimizden yakalıyor hep; birimizi, bazılarımızı değil, hepimizi… Kendini anlatıyor, ama dizelerinde hepimiz kendimizi buluyoruz, üstelik onlarda sadece biz varız sanarakdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Seçme Hikâyeler (Sait Faik Abasıyanık) – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Seçme Hikâyeler – Sert KapakBu kitapta Sait Faik’in deniz kokusuyla, çocuk sesleriyle, balıkçı sohbetleriyle, martılarla, türlü türlü balıklarla donattığı sıcacık hikâyeleri bir araya getirildi. Seçmedevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Seçme Hikâyeler (Sait Faik Abasıyanık) – K.Kapak (Modern T.E.K)
Seçme HikâyelerBu kitapta Sait Faik’in deniz kokusuyla, çocuk sesleriyle, balıkçı sohbetleriyle, martılarla, türlü türlü balıklarla donattığı sıcacık hikâyeleri bir araya getirildi. Seçme Hikâyeler, Mdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Semaver – K.Kapak (Modern T.E.K)
Semaver“Sait Faik, Burgaz çalılıklarından çekti bir kızılcık dalı kopardı, kalem gibi yonttu, ucunu yaşama batırdı ve yazmaya koyuldu.Türk hikâyeciliği Ömer Seyfettin’den sonra Memduh Şevket Esendal, devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ölüm Ve Oğlum – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Ölüm ve Oğlum – Sert KapakÜşüyor mu deniz üstüne boşandıkça yağmur?Ondan mı dersin tüyleri böyle ürperiyor?Ben de gidersem bi gün bu biçim bi sağnaktaAlı al moru mor bir sandal gibi…
-
Klasik
Ölüm Ve Oğlum – K.Kapak (Modern T.E.K)
Ölüm ve OğlumÜşüyor mu deniz üstüne boşandıkça yağmur?Ondan mı dersin tüyleri böyle ürperiyor?Ben de gidersem bi gün bu biçim bi sağnaktaAlı al moru mor bir sandal gibi acabaYıllar sonra yılmayıp…
-
Klasik
Kayıp Aranıyor – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Kayıp Aranıyor – Sert Kapak“Sait Faik Adalı Abasıyanık’ı tanımakla yeni bir ada keşfetmiş kadar sevinebilirsiniz, Adalı’nın adası bir dünyadan büyüktür, içinde her şey var. Gorki’nin Rus edebiyatına ydevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kayıp Aranıyor – K.Kapak (Modern T.E.K)
Kayıp Aranıyor“Sait Faik Adalı Abasıyanık’ı tanımakla yeni bir ada keşfetmiş kadar sevinebilirsiniz, Adalı’nın adası bir dünyadan büyüktür, içinde her şey var. Gorki’nin Rus edebiyatına yaptığı hizmetdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Mahalle Kahvesi – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Mahalle Kahvesi – Sert Kapak“(…) Mahalle çocuğu, Sait’in hikâyelerinde bir iki tane değildir; birçoktur. Bunu, onun bu yaşa kadar değişmemiş mizacına veriyorum. Bence Sait Faik ne genç hikâyecidir, nedevamını açıklamadan…
-
Klasik
Mahalle Kahvesi – K.Kapak (Modern T.E.K)
Mahalle Kahvesi“(…) Mahalle çocuğu, Sait’in hikâyelerinde bir iki tane değildir; birçoktur. Bunu, onun bu yaşa kadar değişmemiş mizacına veriyorum. Bence Sait Faik ne genç hikâyecidir, ne ihtiyar. Bendevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Alemdağ’da Var Bir Yılan – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Alemdağ’da Var Bir Yılan – Sert Kapak“İşte karşı karşıyasın. Haydi bakalım. Söyle söyleyeceğini. De diyeceğini. Dinler de. Tatlı tatlı dinler de. Sevgiden söz aç. Ne çıkar; o seni anlarsa değil,…
-
Klasik
Alemdağ’da Var Bir Yılan – K.Kapak (Modern T.E.K)
Alemdağ’da Var Bir Yılan“İşte karşı karşıyasın. Haydi bakalım. Söyle söyleyeceğini. De diyeceğini. Dinler de. Tatlı tatlı dinler de. Sevgiden söz aç. Ne çıkar; o seni anlarsa değil, sen onu anlarsan…
-
Klasik
Lüzumsuz Adam – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Lüzumsuz Adam – Sert Kapak“[Sait Faik’e] geceleri sinemalarda rastlardım. Tanışmazdık. Sinemanın ön sıralarına oturur, koltuğuna iyice gömülürdü. Koyu yeşil bir pardösüsü, çok dar kenarlı, kafasının bdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Lüzumsuz Adam – K.Kapak (Modern T.E.K)
Lüzumsuz Adam“[Sait Faik’e] geceleri sinemalarda rastlardım. Tanışmazdık. Sinemanın ön sıralarına oturur, koltuğuna iyice gömülürdü. Koyu yeşil bir pardösüsü, çok dar kenarlı, kafasının biraz üstünde devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tüneldeki Çocuk – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Tüneldeki Çocuk – Sert Kapak“Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı’nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul’un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladıdevamını açıklamadan…
-
Klasik
Tüneldeki Çocuk – K.Kapak (Modern T.E.K)
Tüneldeki Çocuk“Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı’nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul’un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladığı insanları devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Yağmur Kaçağı – K.Kapak (Modern T.E.K)
Yağmur Kaçağıne vakit maçka’dan geçsem limanda hep gemiler olurdu ağaçlar kuşlar gibi gülerdi bir rüzgâr aklımı alırdı sessizce bir cıgara yakardın parmaklarımın ucunu yakardın kirpiklerini eğerdin badevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ayrılık Sevdaya Dahil – K.Kapak (Modern T.E.K)
Ayrılık Sevdaya DahilMevsimlik sevdaların unutulmuş kızları, tasaları gizli cam güzelikızlar, Sansaryan Han’da sorgulananlar, kullanılmış yüzleriniaynalara bırakan muhbirler, derinlemesine yalnız tutudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tuhaf Bir Kadın – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Tuhaf Bir Kadın – Sert KapakLeylâ Erbil’in zihinsel özgürlüğü, en başta, yapıtlarının, alışıldık edebiyat türlerinin sınırlarını zorlama sonucunu doğurmuştur. Genellikle öykücü ve romancı olarak tanındevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tuhaf Bir Kadın – K.Kapak (Modern T.E.K)
Tuhaf Bir KadınTuhaf Bir KadınLeylâ Erbil’in zihinsel özgürlüğü, en başta, yapıtlarının, alışıldık edebiyat türlerinin sınırlarını zorlama sonucunu doğurmuştur. Genellikle öykücü ve romancı olarak tandevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Mektup Aşkları – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Mektup Aşkları – Sert Kapak“Erbil’in çeşitli kişilerin birbirlerine yazdıkları özel yaşam itiraflarıyla dolu mektuplardan oluşan bu romanı (yazarın başka birçok romanında olduğu gibi) estetik ya da erdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Mektup Aşkları – K.Kapak (Modern T.E.K)
Mektup Aşkları“Erbil’in çeşitli kişilerin birbirlerine yazdıkları özel yaşam itiraflarıyla dolu mektuplardan oluşan bu romanı (yazarın başka birçok romanında olduğu gibi) estetik ya da erotizm ile etidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Sevgi Duvarı – K.Kapak (Modern T.E.K)
Sevgi DuvarıSen miydin o, yalnızlığın mıydı yoksaKör karanlıkta açardık paslı gözlerimiziDilimizde akşamdan kalma bir küfürSalonlar piyasalar sanat-sevicileriDerdim günüm insan arasına çıkarmaktı senidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Orhan Veli Bütün Şiirleri-K.Kapak
Bütün Şiirleri“Bir delikanlı Orhan’ın şiirlerini okumuşsa içi titremeden, gözü yaşarmadan insana, ağaca, kuşa, taşa, toprağa, Ankara’ya, İstanbul’a bakamaz, kaldırımına tüküremez, ağacını kesemez; sokdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Cadı (K. Kapak)
CadıKocasının ölümüyle dul kalan Fikriye Hanım için çöpçatanlar işe koyulurlar. Bulabildikleri talip, birkaç kez evlenmiş ve rahmetli ilk karısından kalan iki çocuğuyla büyük bir yalıda yaşayan Naşit devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Haziranın Yirminci Günü (K.Kapak)
Haziranın Yirminci GünüToplu HikâyelerEdebiyat-ı Cedide topluluğunun en önemli temsilcilerinden Cenap Şahabettin, yazı hayatına erken yaşlarda başlamış ve şiirde büyük başarı elde etmiştir. Bu başarısdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Dürdane Hanım (K. Kapak)
Dürdane HanımDönemine göre sıradışı, bağımsız ve güçlü bir kadın olan Ulviye Hanım, aynı zamanda edebiyata düşkün, sıkı bir roman okurudur. Gün gelir okuduklarıyla yetinmeyerek gerçek bir olayın nasıldevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kızıl Serap (K. Kapak)
Kızıl SerapHayal kırıklıklarıyla dolu bir aşk ve mücadele romanı olan Kızıl Serap’ta, varlıklı bir ailenin iyi eğitimli kızı Ayten’in, İstanbul’un kibar semtlerinde, sayfiyelerinde ve Trabzon’da geçendevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Perili Bostan – Toplu Hikâyeleri 1. Cilt (K. Kapak)
Perili Bostan – Toplu Hikâyeleri – Birinci Cilt“Osman Cemal, hikâyelerinde, İstanbul’un kenar semtlerinin insanlarına yönelmiş, konularını onların günlük yaşayışlarından çıkarmıştır. Çoklukla mizah dedevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kırık Hayatlar (K. Kapak)
Kırık HayatlarBu eserimde sadece hayat olacaktı. Memleketin hakiki hayatından bir tablo ki onda gözleri oyalayacak, hayali okşayacak süslerden hiçbir iz bulunmasın.1901’de Servet-i Fünûn dergisinde tedevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kuyucaklı Yusuf – Sert Kapak
Kuyucaklı Yusuf – Sert Kapak“Sabahattin Ali Kuyucaklı Yusuf’ta bir Anadolu kasabasını, bütün insani ve sosyal gerçekliğiyle verir: Soylu insanlarıyla, bayağı insanlarıyla; sevgilerle, nefretlerle; umudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Udi – Sert Kapak
Udi – Sert KapakDönemin kadın okurlarını, aydınlarını etkileyen; yıllarca aile ve kadın toplantılarında zevkle, merakla, hatta gözyaşları dökülerek okunan Fatma Aliye’nin Udi romanı müziğe yetenekli bdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Udi (K. Kapak)
UdiDönemin kadın okurlarını, aydınlarını etkileyen; yıllarca aile ve kadın toplantılarında zevkle, merakla, hatta gözyaşları dökülerek okunan Fatma Aliye’nin Udi romanı müziğe yetenekli bir kız çocuğudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Şeytankaya Tılsımı – Sert Kapak
Şeytankaya Tılsımı – Sert KapakAhmet Mithat Efendi Şeytankaya Tılsımı’nda gizemli bir aşk hikâyesini anlatırken batıl inançları da sebep olduğu sonuçlardan hareketle ele alır. Olayın Güney İtalya’da gdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.