-
Klasik
Alemdağ’da Var Bir Yılan – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Alemdağ’da Var Bir Yılan – Sert Kapak“İşte karşı karşıyasın. Haydi bakalım. Söyle söyleyeceğini. De diyeceğini. Dinler de. Tatlı tatlı dinler de. Sevgiden söz aç. Ne çıkar; o seni anlarsa değil,…
-
Klasik
Alemdağ’da Var Bir Yılan – K.Kapak (Modern T.E.K)
Alemdağ’da Var Bir Yılan“İşte karşı karşıyasın. Haydi bakalım. Söyle söyleyeceğini. De diyeceğini. Dinler de. Tatlı tatlı dinler de. Sevgiden söz aç. Ne çıkar; o seni anlarsa değil, sen onu anlarsan…
-
Klasik
Lüzumsuz Adam – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Lüzumsuz Adam – Sert Kapak“[Sait Faik’e] geceleri sinemalarda rastlardım. Tanışmazdık. Sinemanın ön sıralarına oturur, koltuğuna iyice gömülürdü. Koyu yeşil bir pardösüsü, çok dar kenarlı, kafasının bdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Lüzumsuz Adam – K.Kapak (Modern T.E.K)
Lüzumsuz Adam“[Sait Faik’e] geceleri sinemalarda rastlardım. Tanışmazdık. Sinemanın ön sıralarına oturur, koltuğuna iyice gömülürdü. Koyu yeşil bir pardösüsü, çok dar kenarlı, kafasının biraz üstünde devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tüneldeki Çocuk – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Tüneldeki Çocuk – Sert Kapak“Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı’nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul’un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladıdevamını açıklamadan…
-
Klasik
Tüneldeki Çocuk – K.Kapak (Modern T.E.K)
Tüneldeki Çocuk“Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı’nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul’un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladığı insanları devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Yağmur Kaçağı – K.Kapak (Modern T.E.K)
Yağmur Kaçağıne vakit maçka’dan geçsem limanda hep gemiler olurdu ağaçlar kuşlar gibi gülerdi bir rüzgâr aklımı alırdı sessizce bir cıgara yakardın parmaklarımın ucunu yakardın kirpiklerini eğerdin badevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ayrılık Sevdaya Dahil – K.Kapak (Modern T.E.K)
Ayrılık Sevdaya DahilMevsimlik sevdaların unutulmuş kızları, tasaları gizli cam güzelikızlar, Sansaryan Han’da sorgulananlar, kullanılmış yüzleriniaynalara bırakan muhbirler, derinlemesine yalnız tutudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tuhaf Bir Kadın – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Tuhaf Bir Kadın – Sert KapakLeylâ Erbil’in zihinsel özgürlüğü, en başta, yapıtlarının, alışıldık edebiyat türlerinin sınırlarını zorlama sonucunu doğurmuştur. Genellikle öykücü ve romancı olarak tanındevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Tuhaf Bir Kadın – K.Kapak (Modern T.E.K)
Tuhaf Bir KadınTuhaf Bir KadınLeylâ Erbil’in zihinsel özgürlüğü, en başta, yapıtlarının, alışıldık edebiyat türlerinin sınırlarını zorlama sonucunu doğurmuştur. Genellikle öykücü ve romancı olarak tandevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Mektup Aşkları – Sert Kapak (Modern T.E.K)
Mektup Aşkları – Sert Kapak“Erbil’in çeşitli kişilerin birbirlerine yazdıkları özel yaşam itiraflarıyla dolu mektuplardan oluşan bu romanı (yazarın başka birçok romanında olduğu gibi) estetik ya da erdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Mektup Aşkları – K.Kapak (Modern T.E.K)
Mektup Aşkları“Erbil’in çeşitli kişilerin birbirlerine yazdıkları özel yaşam itiraflarıyla dolu mektuplardan oluşan bu romanı (yazarın başka birçok romanında olduğu gibi) estetik ya da erotizm ile etidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Sevgi Duvarı – K.Kapak (Modern T.E.K)
Sevgi DuvarıSen miydin o, yalnızlığın mıydı yoksaKör karanlıkta açardık paslı gözlerimiziDilimizde akşamdan kalma bir küfürSalonlar piyasalar sanat-sevicileriDerdim günüm insan arasına çıkarmaktı senidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Orhan Veli Bütün Şiirleri-K.Kapak
Bütün Şiirleri“Bir delikanlı Orhan’ın şiirlerini okumuşsa içi titremeden, gözü yaşarmadan insana, ağaca, kuşa, taşa, toprağa, Ankara’ya, İstanbul’a bakamaz, kaldırımına tüküremez, ağacını kesemez; sokdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Cadı (K. Kapak)
CadıKocasının ölümüyle dul kalan Fikriye Hanım için çöpçatanlar işe koyulurlar. Bulabildikleri talip, birkaç kez evlenmiş ve rahmetli ilk karısından kalan iki çocuğuyla büyük bir yalıda yaşayan Naşit devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Haziranın Yirminci Günü (K.Kapak)
Haziranın Yirminci GünüToplu HikâyelerEdebiyat-ı Cedide topluluğunun en önemli temsilcilerinden Cenap Şahabettin, yazı hayatına erken yaşlarda başlamış ve şiirde büyük başarı elde etmiştir. Bu başarısdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Dürdane Hanım (K. Kapak)
Dürdane HanımDönemine göre sıradışı, bağımsız ve güçlü bir kadın olan Ulviye Hanım, aynı zamanda edebiyata düşkün, sıkı bir roman okurudur. Gün gelir okuduklarıyla yetinmeyerek gerçek bir olayın nasıldevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kızıl Serap (K. Kapak)
Kızıl SerapHayal kırıklıklarıyla dolu bir aşk ve mücadele romanı olan Kızıl Serap’ta, varlıklı bir ailenin iyi eğitimli kızı Ayten’in, İstanbul’un kibar semtlerinde, sayfiyelerinde ve Trabzon’da geçendevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Perili Bostan – Toplu Hikâyeleri 1. Cilt (K. Kapak)
Perili Bostan – Toplu Hikâyeleri – Birinci Cilt“Osman Cemal, hikâyelerinde, İstanbul’un kenar semtlerinin insanlarına yönelmiş, konularını onların günlük yaşayışlarından çıkarmıştır. Çoklukla mizah dedevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kırık Hayatlar (K. Kapak)
Kırık HayatlarBu eserimde sadece hayat olacaktı. Memleketin hakiki hayatından bir tablo ki onda gözleri oyalayacak, hayali okşayacak süslerden hiçbir iz bulunmasın.1901’de Servet-i Fünûn dergisinde tedevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kuyucaklı Yusuf – Sert Kapak
Kuyucaklı Yusuf – Sert Kapak“Sabahattin Ali Kuyucaklı Yusuf’ta bir Anadolu kasabasını, bütün insani ve sosyal gerçekliğiyle verir: Soylu insanlarıyla, bayağı insanlarıyla; sevgilerle, nefretlerle; umudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Udi – Sert Kapak
Udi – Sert KapakDönemin kadın okurlarını, aydınlarını etkileyen; yıllarca aile ve kadın toplantılarında zevkle, merakla, hatta gözyaşları dökülerek okunan Fatma Aliye’nin Udi romanı müziğe yetenekli bdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Udi (K. Kapak)
UdiDönemin kadın okurlarını, aydınlarını etkileyen; yıllarca aile ve kadın toplantılarında zevkle, merakla, hatta gözyaşları dökülerek okunan Fatma Aliye’nin Udi romanı müziğe yetenekli bir kız çocuğudevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Şeytankaya Tılsımı – Sert Kapak
Şeytankaya Tılsımı – Sert KapakAhmet Mithat Efendi Şeytankaya Tılsımı’nda gizemli bir aşk hikâyesini anlatırken batıl inançları da sebep olduğu sonuçlardan hareketle ele alır. Olayın Güney İtalya’da gdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ferdâ-Yı Garâm – Aşkın Yarını – Sert Kapak
Ferdâ-yı Garâm-Aşkın Yarını – Sert KapakMehmet Rauf’un ikinci romanı Ferdâ-yı Garâm, Eylül’ün bir bakıma ön çalışması niteliğindedir. Derin ruh tahlillerine girilen kahramanlar, hayattan beklediklerindevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Hazan Bülbülü – Sert Kapak
Hazan Bülbülü – Sert KapakHüseyin Rahmi Gürpınar Hazan Bülbülü’ne yazdığı önsözde kendisini romancı olarak üne kavuşturan ilk önemli eseri Mürebbiye’nin sahneye uyarlanışında karşılaştığı sonuçlardan devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Şık – Sert Kapak
Şık – Sert KapakŞık – Sert KapakŞık romanı, edebiyat dünyasına attığım ilk adımdır. Okurlar bu yaşlı hikâyede, şimdiki Hüseyin Rahmi’nin acemi, nahif, cılız, fakat ileride bolca meyve vermeye yetenekldevamını açıklamadan…
-
Klasik
Şık (K.Kapak)
ŞıkŞık romanı, edebiyat dünyasına attığım ilk adımdır. Okurlar bu yaşlı hikâyede, şimdiki Hüseyin Rahmi’nin acemi, nahif, cılız, fakat ileride bolca meyve vermeye yetenekli bir fidanını göreceklerdir.devamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ay Demir – Sert Kapak
Ay Demir – Sert KapakAy Demir – Sert KapakAy Demir romanı, Çarlık Rusyası boyunduruğu altındaki Türkleri özgürleştirmek isteyen Demir’in hikâyesini konu edinir. Turan idealiyle yola çıkan Demir, oradadevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Ay Demir (K. Kapak)
Ay DemirAy Demir romanı, Çarlık Rusyası boyunduruğu altındaki Türkleri özgürleştirmek isteyen Demir’in hikâyesini konu edinir. Turan idealiyle yola çıkan Demir, oradaki Türklerle kardeşlik bağını yenidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Kokotlar Mektebi – Sert Kapak
Kokotlar Mektebi – Sert KapakKokotlar Mektebi – Sert Kapak“… Zaten Doğu’nun Binbir Gece Hikâyeleri ’ni dinleye dinleye bu güneş ve aşk memleketi için kafamda büyük bir arzu sarhoşluğu oluşmuştu. Tül…
-
Klasik
Kokotlar Mektebi (K. Kapak)
Kokotlar Mektebi“… Zaten Doğu’nun Binbir Gece Hikâyeleri ’ni dinleye dinleye bu güneş ve aşk memleketi için kafamda büyük bir arzu sarhoşluğu oluşmuştu. Tül gömlekli, sırma cepkenli, dökme şalvarlı, idevamını açıklamadan…
-
Klasik
Senin İçin – Sert Kapak
Senin İçin – Sert KapakTanzimat’ın ardından Edebiyat-ı Cedide akımıyla bireyi ve sanatı ön planda tutan yepyeni bir dönem başlar. Şiirde olduğu kadar düzyazıda da büyük değişimler kendini gösterir, hidevamını açıklamadan…
-
Klasik
Sefile – Sert Kapak
Sefile – Sert KapakHalit Ziya Uşaklıgil’in 1887’de, henüz yirmili yaşlarında genç bir yazarken kaleme aldığı ilk romanı Sefile, küçük yaşta kimsesiz kalarak dilencilikten fuhuş denilen girdabın en dehdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Sefile (K. Kapak)
SefileHalit Ziya Uşaklıgil’in 1887’de, henüz yirmili yaşlarında genç bir yazarken kaleme aldığı ilk romanı Sefile, küçük yaşta kimsesiz kalarak dilencilikten fuhuş denilen girdabın en dehşetli derinlidevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.
-
Klasik
Zehra – Sert Kapak
Zehra – Sert KapakZehra, Tanzimat edebiyatının temel dinamiklerini en iyi yansıtan romanlardan biridir. Kıskançlık, aşk, ihanet temaları etrafında toplumsal dokuyu, kadın-erkek ilişkilerini ve o dönemdevamını açıklamadan okuyabilirsiniz.